3 Ocak 2012 Salı

Çay,Kahve Bahane Etkinliği Ev Sahibesiyim


Gelibolu17'nin hazırladığı
"Çay,Kahve Bahane" etkinliğine
2 OCAK -18 OCAK tarihleri arasında
http://gulaycehobilerim.blogspot.com/ yani ben ev sahibeliği yapacağım...
Bildiğiniz gibi çay kahve bahanedir çoğu zaman,dostlarla,arkadaşlarla,dertleşmek,görüşmek için.bir çoğumuz sevdiğimiz bir arkadaşımıza ziyarete giderken "hadi çayı koy" geliyorum diye gideriz,yada müsaitsen "sabah kahvesine geleceğim" deriz...
Çünkü o sohbet muhabbet kuru kuruya olmaz,tamam tatlı dil güler yüzde gereklidir,hatta suratı sirke satan bir ev sahibi size bal baklavada ikram etse orda çok kalmak istemezsiniz öyle değilmi,ordan ayrılmak için sabırsızlanırsınız....
“Allah’a ve âhiret gününe iman eden kimse misafirine ikram etsin. Allah’a ve âhiret gününe iman eden kimse akrabasına iyilik etsin. Allah’a ve âhiret gününe iman eden kimse ya faydalı söz söylesin veya sussun!”
Muhammed Mustafa (s.a.v)
Ve yukarıdaki güzel hadis-i şerifi sizlerle paylaşıp,evlerinize gelen misafirlerinize,eşinize,çocuklarınıza,yada bu dünya hanesinde en güzel misafir benim deyipte kendiniz için hazırlamış olduğunuz birbirinden güzel tariflerinizi,ikramlarınızı sayfalarınızdan almaya geleceğiz
Tariflerinize "çay,kahve bahane" etkinliği için Gülayce'ye gönderiyorum yazıp bana haber verirseniz,büyük bir zevkle gelip tariflerinizi alıp
http://gulaycehobilerim.blogspot.com/ adresinde yayınlayacağım
Son olarak arkadaşlar,her zamanki gibi etkinliğimize herkes davetlidir,(lütfen davetiye götüremediğimiz arkadaşlarımız kırılmasınlar)
Selamlar,sevgiler...

2 yorum:

Nihal dedi ki...

http://www.nihal-birtutamtuz.blogspot.com/

Tarifimi alabilirsiniz.

sukran dedi ki...

etkinliğin hayırlı olsun arkadaşım,yersofrası blog arkadaşımın bloğundan tanıdım seni,izlemeye devam edeceğim inş.benim bloğum mutfak bloğu değil ama zaman zaman beğenilen tariflerimi ekliyorum bloğuma,mutfak işlerini çok severim,hadi saha kolay gelsin,ben de beğendiğim bir tarifi paylaşmak istedim sizlerle.yalnız,kopyalamayı beceremedim,foto su çıkmamış,bloğumun linkini gönderiyorum,oradan alabilirmisin?arka sayfalarda tarif,teşekkürler..

http://pasaoglum.blogspot.com/

ŞEFTALİ KURABİYE


MALZEMELER
*150 gr.oda ısısında margarin(ben tereyağla yaptım)
*1 su bardağı pudra şekeri
*1 yumurta
*1 paket kabartma tozu
*1 paket vanilya
*alabildiği kadar un(yaklaşık 2-2,5 s.b. kadar koydum ben)
*aralarına sürmek için fındık kreması(ben bazen marmelatta kullanıyorum)
*çay kaşığının ucuyla,çok az kırmızı,ondan biraz fazla sarı gıda boyası
*bulamak için toz şeker
*süslemek için yapraklar(ben gül yaprakları kullandım) ve karanfil
YAPILIŞI
hamur malzemeleri yoğrularak,cevizden biraz küçük kurabiyeler pişirilir.soğuduktan sonra,2 kurabiyenin arasına fındık kreması sürülerek,birbirine yapıştırılır.kırmızı gıda boyasına biraz sarı katılıp,sulandırılır,turuncu renk elde edilir.başka bir kabada,sadece sarı sulandırılır.(tarifte yalnız kırmızı renk kulanılmıştı,gerçeğe benzesin diye ben böyle yaptım)yapıştırılan kurabiyelerin bir kısmı turuncuya,bir kısmıda sarı gıda boyasına batırılıp,toz şekere bulanır.yapraklar,karanfille,kurabiyelere sabitlenir.afiyet olsun..