10 Ocak 2012 Salı

Tarif No:39

Gönderen:Canım Çekti Pişirdim
KISIR

Sevgili arkadaşıma katılımından dolayı  teşekkür ediyorum ve sevgilerimi gönderiyorum.Arkadaşımın diğer güzel tariflerini görmek için TIKLAYINIZ


Kısırı yapmadan önce nette ufak bir araştırma yaptım,değişik bi tarif var mı diye ama gördüğüm kadarıyla tarifler hep aynı.Kuru soğanı ya kavurmadan çiğden koymuşlar ya da hiç koymamışlar.Ben salça ile kavrulmuş soganın kısıra ayrı bir lezzet kattığını düşündüğümden o şeklde yaptım..


MALZEMELER:
2 su bardagı ince bulgur
2 su bardagı sıcak su
1 kuru soğan
1 yemek kaşığı domates salçası
1 yemek kaşığı biber salçası
yarım demet maydanoz
taze soğan,tuz
nane,pulbiber,karabiber
sıvı yağ
limon suyu

HAZIRLANIŞI:
İnce bulguru ağzı sıkı bi saklama kabına koyup üzerine sıcak suyu ekleyin ve bulgurun suyu çekmesi için bi kenarda bekletin(Ben tupperware saklama kabı kullandım,ağzı sıkı saklama kabınız yoksa ocakta kısık ateste suyunu çektirerekte yapabilirsiniz).Sıvıyağ koyduğunuz tavaya doğradığınız kuru soğanı ekleyip kavurun.Soğanlar yumusayınca salçayı ekleyip karıştırın,biraz daha pişirip altını kapatın.Suyunu çekmiş olan bulgura kavrulmuş soğanı,ince kıyılmış maydonoz ve yeşil soğanı,baharatları,tuzu,limon suyunu ekleyip güzelce karıştırın ve servis edin..

Hiç yorum yok: