10 Ocak 2012 Salı

Tarif No :32

Gönderen:Anne eli gibi
SUSAMLI POĞAÇA

Sevgili arkadaşıma katılımından dolayı teşekkür ediyorum ve sevgilerimi gönderiyorum.Arkadaşımın diğer güzel tariflerini görmek için TIKLAYINIZ






SUSAMLI POĞAÇA
Herkese hayırlı ve güzel bir hafta dilerim..
     Yorucu bir haftanın ardından bu tarifi yazmak bile çok zor geldi inanın.ama haftaya nefis bir tarifle başlamak gerekir değil mi?ben bu poğaçaları çok seviyorum sizinde seveceğinizi düşünüyorum..

     Bu güzel poğaçaların tarifini sevgili gülşen 'nin bloğunda görmüştüm hemen denedim ve sonuç harika oldu.hem gevrek hem yumuşak.
hem gevrek hem yumuşak nasıl olur demeyin,öyle valla:/
 Sözün özü, şiddetle öneririm.
tarifimi  ''çay kahve etkinliğine'' ev sahipliği yapan sevgili gülay'a gönderiyorum..
    buyrun efendim geçelim tarife..


MALZEMELER

2 adet yumurta
125 gr erimiş margarin
1 su bardağı ılık su
1 su bardağı ılık süt
1 su bardağı sıvıyağ
1 paket kuru maya
1,5 tatlı kaşığı tuz
2 yemek kaşığı şeker
aldığı kadar un
içine:
peynir yada ne dilersiniz

üzerine:
2 yemek kaşığı pekmez
2-3 yemek kaşığı su
bolca susam


HAZIRLANIŞI

süt,su,erimiş margarin,sıvıyağ,yumurta,tuz ve tozşekeri iyice karıştıralım.üzerine biraz un serpip,mayayıda ekleyelim.daha sonra azar azar un ekleyerek yoğurmaya başlayalım.kulak memesi kıvamına gelince yoğurmayı bırakalım.1 saat kadar mayalandırdıktan sonra(en az iki katı olsun)hamurdan limon büyüklüğünde parçalar koparıp elimizle açalım ve harcını koyalım.sonra üst kısmını iyice karıştırdığımız pekmez ve su karışımına batırıp,ardında susama bulayalım.tepsiye dizip,bıçakla iç harcına kadar 2 tane derin çizikler atalım.30 dakikada tepside mayalandırıp önceden ısıtılmış 200 dereceli fırında altı üstü kızarana dek pişirelim.işte bu kadar artık servise hazır.

AFİYET,ŞEKER OLSUN....

Hiç yorum yok: