10 Ocak 2012 Salı

Tarif No :31

Gönderen :Birincisin
FİNCAN KEKİ

Sevgili arkadaşıma katılımından dolayı teşekkür ediyorum ve sevgilerimi gönderiyorum.Arkadaşımın diğer güzel tariflerini görmek için TIKLAYINIZ



        Bu tarifi ''çay,kahve bahane''etkinliği için Sevgili gülay'ce ye  gönderiyorum.
            MALZEMELER:
1 Yumurta,
1 çay bardağı süt,
3 çorba kaşığı toz şeker,
2 çorba kaşığı kakao,
1 paket vanilin,
1 paket kabartma tozu,
2 çay bardağı un,
            YAPIMI:
  Verilen malzemeler çırpılarak karıştırılır.Kahve fincanlarının içi fırça yardımı ile yağlanır.Çırpılan harçtan 1er yemek kaşığı fincanlara paylaştırılarak 3/1i su ile doldurulan tencereye dizilir.Üzerine temiz bir bez veya havlu gerdirilerek tencerenin kapağı kapatılır.(Bu ,oluşan buharın keklerin üzerine damlamasını engelleyen bir işlemdir.)

Ocağa konulan tenceredeki su kaynara çıktıktan sonra kısık ateşte 20 dakika pişirme işlemine devam edilir.Ocağı kapattıktan sonra 15 dakika tencerenin kapağı açılmadan kekler dinlendirilir.Daha sonra kapak açılarak fincanlar tencereden çıkarılır.




    Fincanlar ters çevrilerek kekler tabağa alınır,üzerlerine hindistan cevizi serpilerek servis edilebileceği gibi çikolata sos ile de süslenebilir.Ben hindistan cevizi kullandım.

Hiç yorum yok: