10 Ocak 2012 Salı

Tarif No:30

Gönderen:Reyhan Kokulu 
KAYSERİ YAĞ MANTISI

Sevgili arkadaşıma katılımından dolayı teşekkür ediyorum ve sevgilerimi gönderiyorum.Arkadaşımın diğer güzel tariflerini görmek için TIKLAYINIZ




Yağ mantısının tarifini Kayserili arkadaşım Şeyma'dan almıştım.Onun kadar güzel olmasa da bu işi bayağı ilerlettim:) kardeşimin misafir sofrası için, birkaç gün önceden yapıp dondurucuya attık. Misafirlerin geldiği gün çıkartıp ısıttık.Yağ mantısını bu şekilde yapıp hazırda bulundurabilirsiniz. (ölçülerini kişi sayısına göre fazlalaştırıp azaltabilirsiniz) Tarifimi çay kahve bahane etkinliği için gulayce arkadaşıma gönderiyorum...

MALZEMELER:

6 su bardağı un
1 küçük paket yaşmaya
yarım çay bardağı sıvıyağ
1 su bardağı süt
2 çorba kaşığı tahin
1 yumurta
tuz ve un
kızartmak için sıvıyağ

İÇ MALZEMESİ:

200 gr. kıyma
1 adet soğan
3-4 dal maydanoz
1 tatlı kaşığı biber salçası
tuz ve karabiber

ÜZERİ İÇİN:

sarımsaklı yoğurt
salçalı sos

YAPILIŞI:

Öncelikle hamuru mayalamak için malzemeleri bir kaba alıp, bir miktar ılık suyla kulak memesi yumuşaklığında bir hamur yapıp 1 saat kadar mayalandırılır.İç malzemesi için, kıyma ince kıyılmış soğan ve yine ince doğranmış maydanoz,salça ,tuz ve karabiber karıştırılır.Mayalanan hamurdan parçalar alınıp merdane yardımı ile çok ince olmadan açılır.Mantıdan daha büyük kareler kesilip iç malzemesi koyulup mantı şeklinde kapatılır.Kızartma tenceresinde kızdırılmış bol sıvıyağın  da kızartılır.Sıcak olarak servis tabağına alınıp yoğurt ve sos ile servis yapılır...

Hiç yorum yok: