13 Ocak 2012 Cuma

Tarif No :46

Gönderen :Hanife
ELMALI TURTA

Sevgili arkadaşıma katılımından dolayı teşekkür ediyorum ve sevgilerimi gönderiyorum.Arkadaşımın diğer güzel tariflerini görmek için TIKLAYINIZ



Hayırlı cumalar arkadaşlar çok soğuk bir günden selamlar...İzmir'de çok soğuğa alışık olmasakta ben her zaman kış mevsimini çok sevmişimdir.
Önemli bir derdin,tasan yoksa helede sıcacık çay yanınada mis gibi hamur işi varsa pek bir mutlu olurum.
Geçen hafta misafirlerim vardı o zaman yapmıştım elmalı turtayı,sevgili Sevilden aldım tarifini şimdilerde bloğunu çok sık güncelleyemesede tarifleri çok güzeldir arkadaşımın..
Elmalı bir çok tarifte olduğu gibi ilk yapıldığında kıtır kıtır bir hamur oluyor bekledikçe içindeki elmadan dolayı yumuşuyor bu yüzden fazla bekletmemekte fayda var...
Tarifimize geçelim artık..
1 paket margarin
1 ymurta
1 çay bardağı sıvıyağ
1 çay bardağı pudra şekeri
un
Rendelenmiş elma
Toz şeker
Oda ısısndaki margarine şekeri ekledim elimle karıştırarak şekeri erittim daha sonra diğer malzemeleride ilave ettim kulak memesi kıvamında hamur hazırladım ceviz kadar parçalar alıp yağlanmış kalıblara elimlere incelterek yerleştirdim.
Daha sonra elmayla toz şekeri karıştırdım pişirmeden kalıblara pay ettim kalan hamurdan kalıbla şekiller kesip elmaların üzerine koydum.
Isıtılmış fırında pişirdim.
Ben hamurun bir kısmını minik tart kalıbında bir kısmınıda büyük tart kalıbında pişirdim.
Tarifimi Porselen demlik ve Çay hahve etkinliğinegönderiyorum arkadaşlarıma kolaylıklar diyorum...

Hiç yorum yok: