3 Ocak 2012 Salı

TARİF NO: 8


Gönderen : mutfakincisi

Toz Maydanozlu Poğaça

Sevgili arkadaşıma katılımından dolayı teşekkür ediyorum ve sevgilerimi gönderiyorum.Arkadaşımın birbirinden güzel diğer tariflerini görmek için TIKLAYINIZ



  


   
Çay kahve bahane etkinliğine gönderiyorum..

Mutfak işleri beni dinlendirir ev halkıda beğendimi keyfime diyecek yok..
Bu gün bir ilki deneyeyim dedim riske girdiğime değdi biz beğendik siz de çekinmeden deneyebilirsiniz hiç pişman olmazsınız. Şimdiden Afiyet şifa olsun diyorum..

Malzemeler

* 1,5 su bardağı süt
* 1 su bardağı sıvıyağ
* 1 paket yaş maya
* 2 yemek kaşığı toz şeker
* 1 büyük boy haşlanmış rendelenmiş patates
* 2,5 yemek kaşığı toz maydanoz (kuru nane görüntüsündedir)
* Aldığı kadar un (bende 6-7 su bardağı aldı)

Üzeri için
* 2 yumurta sarısı
* susam, çörekotu

Hazırlanışı

* Önce 1,5 su bardağı sıcak sütün içine yaşmayayı ve toz şekeri karıştıralım eritelim köpürsün beklemeye bırakalım.

* Yaşmaya bir kenarda köpüre dursun biz genişçe bir kaba önce 4 su bardağı unu eleyelim unun kalan kısmını da azar azar eklemeye devam edicez. Una önce tuzu ve toz maydanozu ilave edip harmanlayalım..

* Harmanladığımız unun içine sıvıyağı, mayalı sütüde ilave edip iyice karıştıralım (kaşıkla yapıyorum un toplanmaya başlayınca elimle yoğurmaya başlarım)

* Hamura rendelenmiş patatesi ve unu azar azar katmaya devam edelim kulak memesi yumuşaklığına gelene kadar yoğuralım.

* 1,5-2 saat kadar üzerine nemli bir bez örtüp ılık bir ortamda bekletelim mayalansın.

* Hamurumuzdan parçalar kopartalım ister yuvarlak ister şekil verelim üzerine yumurta sarısı, susam veya çörekotu serpelim.

* 180 derece önceden ıstılmış fırında pişirelim.

Not: Yumuşak olduğu için pişmedi zannederek fırında fazla bırakmayın altı üstü kızarması yeterli yumuşak tuzlu ve çıtır bir tadı var.

Hiç yorum yok: