3 Ocak 2012 Salı

Tarif No:7

Gönderen: Ab-ı hayat
Patatesli çiğ köfte
Sevgili arkadaşıma katılımından dolayı teşekkür ediyorum ve sevgilerimi gönderiyorum. Arkadaşımın birbirinden güzel diğer tariflerini görmek için TIKLAYINIZ


Bizde her hali sevilen çiğ köfteyi hafta sonu gelen misafirlerim için bu defa patatesli olarak denedim. Bilenler bilir eşim harika çiğ köfte yapar. Dün akşam benim yaptığım köftenin tadına bakınca “bundan sonra çiğ köfte yapımını sana bırakıyorum” dedi. Ben de “yapımı benden, şekil vermesi senden “ diyerek orta yolu bulmuş oldum:::))).Gerçek çiğ köfteyi içerisinde kullanılan çiğ kıymadan dolayı çok fazla tercih etmeyenler etsiz ve patatesli çiğ köfteyi mutlaka denesinler derim. Sırada bir zamanlar canım arkadaşım Özlem’in elinden yediğimiz yumurtalı çiğ köfte denemesi var! Bakalım onun kadar güzel yapabilecek miyim?




  
Malzemeler:

• 2 su bardağı bulgur
• 1 su bardağı sıcak su
• 2 orta boy haşlanmış patates
• 1 adet kuru soğan
• 1–2 yemek kaşığı domates salçası
• 1–2 yemek kaşığı biber salçası
• 3–4 diş sarımsak
• 4–5 yemek kaşığı sıvıyağ
• Nar ekşisi
• 1 limon
• Karabiber
• Kırmızı pul biber
• Kimyon
• isot
• Marul
• Maydanoz


Hazırlanması:
• Köftelik bulgurun üzerine 1 su bardağı sıcak su ilave edilip bir defa karıştırılır ve ağzı kapalı olarak 5 dakika kadar dinlendirilir.
• Islatılan bulgura rendelenmiş kuru soğan, rendelenmiş patates, domates ve biber salçası, rendelenmiş sarımsak, dörde bölünüp çekirdekleri çıkarılmış limon,4 -5 yemek kaşığı sıvıyağ ve baharatlar eklenip iyice yoğrulur.
• En son yoğrulan bulgurlu karışımın içine ince doğranmış marul ve maydanoz ilave edilip tekrar yoğrulur.
• Yoğrulan bulgurlara çiğ köfte şekli verilir ve servis tabağına alınır. 

Hiç yorum yok: