6 Ocak 2012 Cuma

Tarif No:22

Gönderen :Gelibolu 17
PATATES KÖFTESİ

Sevgili arkadaşıma katılımından dolayı teşekkür ediyorum ve sevgilerimi gönderiyorum.Arkadaşımın diğer tariflerini görmek için TIKLAYINIZ


Uzun bir süre oldu aslında bu köfteleri yapalı ama yayınlamaya fırsat olmadı,bugüne kısmetmiş...
Sevgili Pastaeli de görmüştüm denemek istedim çokta güzel oluyolar biz beğendik...
Bende bu güzel patates köftelerimi "çay kahve bahane" etkinliğimiz ev sahibesi Gülayce'ye gönderiyorum...
Kolaylıklar diliyorum,sevgiler selamlar olsun :)
Tarifi aynen arkadaşımdan kopy yapıp yayınlıyorum...Teşekkürler...
Malzemeler:
  • 3 haşlanmış patates
  • 1,5 su bardağı ince bulgur
  • 1 iri soğan
  • 1-2 yemek kaşığı salça(ben ayrıca özel yapım acı biber salçası kullandım)
  • 1 limon
  • Tuz,karabiber,pul biber,kimyon,nane
  • Zeytinyağ
  • 2 diş sarımsak
  • Yarım demet maydanoz
  • Yapılışı:
  • Bulguru sıcak su ile ıslatıp biraz bekliyoruz.Bu arada patatesleri rendeleyip hazır hale gelen bulgurun içine ilave ediyoruz.Bana 3 patates yetti.Ancak kıvamını kendiniz de ayarlayıp patatesin sayısı artabilirsiniz.Bu arada yeterli miktarda zeytinyağ da soğanı ve sarımsağı kavuruyoruz.Salça da ilave edilip iyice kavrulur.Patatesli bulgurlu karışıma arzu ettiğiniz baharatları ilave edip salçalı,soğanlı yağı da ekleyip güzelce yoğuruyoruz.Limon suyunuda damak tadınıza göre ilave edip kıydığımız maydanozu koyup karıştırıyoruz.Daha sonra mercimekli köfte gibi sıkıp ikram edebilirsiniz:)Afiyet olsun:)

1 yorum:

yöresel örgü ve yemek dedi ki...

: Selam arkadaşım etkinlik kolay gelsin sayfamda börek tarifi var.
Arkadaşım :Gelibolu 17 ellerine saglık blogspotumu düzenledi bende blogspotada geçtim o nun sayesinde daha sık görüşürüz inşallah arkadaşım