9 Ocak 2012 Pazartesi

Tarif No:28

Gönderen :Durme
ÇİKOLATA ŞELALESİ

Sevgili arkadaşıma katılımından dolayı teşekkür ediyorum ve sevgilerimi gönderiyorum Arkadaşımın diğer güzel tariflerini görmek için TIKLAYINIZ




Malzemeler:
  • 180 gr bitter çikolata (benmari usulü eritilmiş)
  • 2 adet yumurta
  • 50 gr tereyağı ya da margarin
  • 1 çay bardağı un
  • 1 çay bardağı toz şeker
Hazırlanışı:
Çikolatamızı benmari usulü eritip içine tereyağını ekleyin. Diğer bir tarafta kalan malzemeleri karıştırıp sonra hepsini çikolatalı karşıma ekleyip mikserle çırpın. Önceden hazırlayıp dibini bolca yağladığını kalıplarda, yine önceden ısıttığımız 200 derece fırında 8-10 dakika kadar pişirip sıcak servis yapın.

Ben açıkçası tarifi okuyunca daha önce yaptığım ıslak kekten farksız olacağını sanmıştım ama sonuç gerçekten muhteşemdi. Eşim önce içini pişmediğini sandı ve sıcak yemek istemedi. Ama sonra o da bu eşsiz lezzete kapıldı.

Kalıp olarak daha önceden aşure dağıtırken kullandığım kalıplardan kalmıştı ben onları kullandım. Kağıt kalıplarda zor olurdu sanırım. 

Çikolata şelalesine sanırım vanilyalı dondurma çok yakışırdı ama hastalıktan başımı kaldıramadığım için ben dondurma yerine kalorisine kalori katsın diye fındık ezmesi kullandım. İnanın bana müthiş bir ikili oldular.



Son olarak bu tarifimi "çay kahve bahane etkinliği için GÜLAYCE"ye gönderiyorum Şimdiden herkese mutlu haftalar diliyorum.

Hiç yorum yok: