9 Ocak 2012 Pazartesi

Tarif No :27

Gönderen :Hayatın Anlamı 
ŞEFTALİ KURABİYE
Sevgili arkadaşıma katılımından dolayı teşekkür ediyorum ve sevgilerimi gönderiyorum.Arkadaşımın diğer yazılarını görmek için TIKLAYINIZ







ŞEFTALİ KURABİYE
 MALZEMELER 
*150 gr.oda ısısında margarin(ben tereyağla yaptım) *1 su bardağı pudra şekeri *1 yumurta *1 paket kabartma tozu *1 paket vanilya *alabildiği kadar un(yaklaşık 2-2,5 s.b. kadar koydum ben) *aralarına sürmek için fındık kreması(ben bazen marmelatta kullanıyorum) *çay kaşığının ucuyla,çok az kırmızı,ondan biraz fazla sarı gıda boyası *bulamak için toz şeker *süslemek için yapraklar(ben gül yaprakları kullandım) ve karanfil 
YAPILIŞI hamur malzemeleri yoğrularak,cevizden biraz küçük kurabiyeler pişirilir.soğuduktan sonra,2 kurabiyenin arasına fındık kreması sürülerek,birbirine yapıştırılır.kırmızı gıda boyasına biraz sarı katılıp,sulandırılır,turuncu renk elde edilir.başka bir kabada,sadece sarı sulandırılır.(tarifte yalnız kırmızı renk kulanılmıştı,gerçeğe benzesin diye ben böyle yaptım)yapıştırılan kurabiyelerin bir kısmı turuncuya,bir kısmıda sarı gıda boyasına batırılıp,toz şekere bulanır.yapraklar,karanfille,kurabiyelere sabitlenir.afiyet olsun.

Hiç yorum yok: